Od 1 września w naszej szkole odbywają się zajęcia w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości.
Koordynatorem projektu jest Pani Agnieszka Domaradzka-Hebda
#Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
W ramach projektu zostały zakupione dwie drukarki MAKERBOT 3D, dziewięć robotów VEX IQ, aparat fotograficzny z osprzętem, kamera cyfrowa, bezprzewodowy system mikrofonowy, stacja lutownicza, dziesięć mikroskopów oraz tablica edukacyjna - mikrokontroler, laminarka do książek, stoły demonstracyjno-laboratoryjne oraz szafka pod drukarkę 3D.
Zajęcia:
Drukowanie 3D
Tajniki druku 3D. Podstawy drukowania 3D. Zapoznanie się z drukarkami Makerbot dostępnymi w szkole. Korzystanie z bazy projektów Makerbot Thingiverse. Projektowanie w programie Autodesk Thinkercad. Rozwijanie umiejętności wykorzystania druku 3D oraz tworzenia własnych projektów.
Elektronika i Robotyka Tajniki elektroniki. Zabawy z mikrokontrolerem. Możliwości mikrokontrolera. Mikrokontroler co to jest i jak można go wykorzystać? Obsługa wejść i wyjść mikrokontrolera. Programowanie mikrokontrolera. Sterowanie diodami. Współpraca mikrokontrolera z czujnikami. Wyświetlanie informacji na panelu tekstowym sterowanym mikrokontrolerem. Możliwość przerzucenia pracy na ogólnodostępny mikrokontroler Arduino.
Robotyka na podstawie zestawów IQ VEX robotics. Możliwości robotów. Budowanie i programowanie małych robotów. Programowanie jednostki centralnej. Sterowanie ruchem robotów. Programowanie silników. Korzystanie z czujników dystansu, optycznego i dotykowego.
Fotografia i film
Warsztaty fotograficzne – wykonanie zdjęć uczestnikom klubu fotograficznego, sposoby zgrywania zdjęć na komputer, omówienie efektów pracy
Warsztaty fotograficzne w plenerze. Udzielanie praktycznych informacji dotyczących techniki zdjęciowej.
Zorganizowanie wizyty w zakładzie fotograficznym (zajęcia w ciemni fotograficznej). Fotograficzna relacja z wycieczki.
Warsztaty fotograficzne w plenerze: „Architektura i krajobraz Żywca i okolic”. Analizowanie jakości wykonanych prac pod względem technicznym i artystycznym.
Zorganizowanie pleneru w parku lub lasu w różnych porach roku. Stworzenie okazji umożliwiających młodzieży rozwijanie zainteresowań pięknem najbliższego środowiska przyrodniczego. Przygotowanie wystawy prac. Zainteresowanie innych uczniów wystawą.
Wykorzystanie aplikacji w telefonie komórkowym.
Wykorzystanie programów do tworzenia filmów i prezentacji.