Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Realizacja działań NPRCz 2.0 - Mały Książę A. de Saint-Exupery

Realizacja działań NPRCz 2.0 - Mały Książę A. de Saint-Exupery

Kolejne jesienne spotkania w bibliotece odbyły się z klasami ósmymi. Tym razem w centrum zainteresowania była ponadczasowa opowieść Mały Książę Antoine’a de Saint-Exupery’ego. Uniwersalny charakter tej książki świetnie pokazała wystawa około 40 jej wydań w różnych językach świata. Na tę okoliczność udostępniły nam swoje kolekcje panie dyrektor Katarzyna Nogieć oraz pani Regina Styn. 

Dużą atrakcją tych spotkań było przeczytanie jednego wybranego fragmentu z książki przez uczniów i nauczycieli, którzy dobrze znają dany język. Dla klasy 8b pani Joanna Błocka zaprezentowała Małego Księcia w oryginale czyli po francusku, pani Regina Styn po włosku i serbsko-chorwacku, pan Volodymir Lymar po ukraińsku, a uczennica klasy 8b Julia Kowalska po niemiecku i angielsku, uczeń klasy 3a Ricardo Maia-Castillo po hiszpańsku i portugalsku. Wysłuchano także opowieści w języku polskim, ale jego regionalnych odmianach. Pani Zofia Kucab przeczytała tekst w gwarze podhalańskiej, a pan Krzysztof Fiszer śląskiej. Dla klasy 8a w języku ukraińskim czytał fragment uczeń klasy 4b Andrij Doroshko, a uczennice z tej klasy w języku angielskim - Anna Jaglarz, niemieckim - Oliwia Kozyra, a w hiszpańskim - Emilia Kolarska. (Nagranie z czytania) 

Spotkanie zakończono dyskusją o uniwersalnym charakterze literatury. Zwróciliśmy uwagę na wykorzystywanie motywów i ich obecność także w muzyce, tańcu i filmie. Polecono przy okazji książkę zakupioną w ramach NPRCz 2.0 Katarzyny Lewestam Mała Księżniczka. (zk)

 

Data dodania: 2025-11-26 13:13:52
Data edycji: 2025-11-26 13:15:19
Ilość wyświetleń: 6
Bądź z nami:
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej